Our Baby~..

having a baby

Friday, January 23, 2009

Siapa Aku???

Sedang aku mengodek blog membe² aku..aku terrr'klik' kt salah satu blog dlm list membe aku tuh..n aku mula tertarik ngn ape yg die cube citekan..penulisan die wat aku terpikir tuk mempersoalkan tentang diri aku sebenar dalam bentuk penulisan gakss..Siapa aku..bagaimana aku..kenapa aku..persoalan demi persoalan terlintas dlm kepala otak aku nih..
Siapa aku ni??
Manusia yg diberikan nama sebagai Nurulhuda oleh bapak aku yg bermaksud 'Nurul = Cahaya (Nur)' dan 'huda=Petunjuk'..Makna yg baik dlm Islam tapi..aku ni xde laa sebaik nama aku tuh.. rsnye mmg xleh nk jadi sebagai guideline yg baik laa..kuakuakua..
Nape aku byk nama panggilan??
Ntah..aku pon xtau sebenar cmner bleh jadi cmnih..nama aku cm dh disetkan ngn sendirinye..Nurul tuk panggilan ngn saudara mara aku..Huda plak tuk ngn kengkawan aku (non-official)..Elly tuk time aku keje coz chinese xleh nk sebut nama sebenar aku ngn betul..menjadi kepantangan aku kalu nama aku salah sebut atau salah ejaan..Owen lak tuk panggilan dalam ahli keluarga aku (mak..bapak..dayah..yg rapat laa)..hanya certain org jek bleh panggil aku ngn nama nih..nama ni terbit sendiri dr mulut aku ms kecik² dulu (kecik yg bleh dikatakan kecik sgt laa..dlm umo 3 ke 4 tahun rasenye..ni berdasarkan ape yg mak aku cite laa)..
My favourite number is 7..why??
Coz my birthday fall on 7th January..that why aku suke sgt no. 7 nih..lagi suke kalu dpt pairkan ngn no. 9..coz my name have 9 alphabet..hihihi..
Nape aku suke compact car??
Sbb aku x suke bontot kete aku terkuar cm kete sedan tuh..Bontot yg bulat kan lg cantik..kuikui(kalu nk beli kete jenis sedan pon..aku suh laa bakal hubby aku beli nnt²..tu pon kalu kitorg rs nk tukar kete..)
Nape aku suke kaler HITAM??
Perghhh..tang nih mmg aku xleh nk ubah laa..mmg aku suke gile² arr ngn kaler hitam nih..bleh wat seseorang nmpk elegen..classic..mysterious..kekadang tuh nmpk cm ade hidden secret..huhu..maybe sbb aku ni suke berfikiran negatif kot..spt unsur ying n yang..aku nye yg kaler hitam..melambangkan unsur negatif..

Nape aku suke tido??
wakakakakak...sume org mmg perlu tido kan..sama laa ngn aku and aku x malu nk ngaku yg tido tu salah satu hobi aku..yg paling aku suke sgt kalu dpt bangun tido lambat..especially time pagi..syokkknyee...that why aku paling benci kalu kene bangun pagi..tapi nk xnk aku mmg terpaksa gaks bangun tuk gi keje..uhuhuhu..
Ape yg paling aku x suke wat??
Waaa..byk benda yg aku x suke wat..aku paling x suke iron baju..seriusly aku mmg X SUKE..aku rela cr n beli baju design yg x pyh seterika..event kemeja pon, aku akan cube cr yg x memerlukan aku iron..aku pon xtau nape aku x suke..maybe sbb ms aku kecik² dulu mak aku paksa aku iron baju kurung die yg AMAT banyak tuh kot..kengkawan aku pon tau aku x suke iron baju..even aku penah kuar ngn x iron baju..slamber jek laa aku..hehehe..lg satu yg aku x suke wat..LIPAT baju..aku sanggup beli banyak hanger supaya aku x pyh lipat baju² aku..tp mn yg terpaksa lipat tuh, aku lipat laa..xde laa aku tinggalkan cmtu jek..huhuhu..
Nape aku suke gi karaoke??
Senang jek..aktiviti tu je yg x merosakkan cara hidup aku bile aku nk melepaskan tekanan atau kebosanan..bg aku better aku gi menyanyi n melalak..dr aku gi clubbing..betul x?? Lantak laa sore aku x sedap pn..janji aku puas dpt hiburkan diri aku sendiri..
Nape dulu aku suke tgk wayang..skang x lagi??
Sbb skang aku dh duk kt seremban..Cinema sane kecik jek..so, memanjang jek full..pastu xleh nk wat online booking..ms duk kt KL dulu..mmg slalu laa tgk wayang..bleh pilih kt mn aku nk tgk..senang..so, memandang aku cm payah nk gi beli tiket, aku pon malas laa nk gi tgk wayang lg..tambah lak tunang aku tuh cm jenis x berminat nk layan movies..aku pn ikutkan je laa..
Ape yg aku paham pasal persahabatan??
Concept aku dlm persahabatan senang jek..kalu membe jaga aku..insya'Allah aku akan pastikan aku jaga dowang gaks..sbb kawan tuh mmg ramai kan tp nk cari kawan yg bergelar sahabat ms susah n senang tuh kan susah..so, mana yg aku tau sahabat susah n senang aku..mmg aku jaga dowang sebaik mungkin..tu laa akunye style..
Ape yang susah nk ubah kt diri aku nih??
Mmmm..Rasenye sume sifat negatif yg ade pd aku..degil a.k.a keras kepala n keras ati..suke sgt terase n merajuk ngn tunang aku include laa ahli keluarga aku..gelak n ketawa yg suka ati nye stock..sifat garang n ckp men lepas jek..'terlalu rajin' a.k.a pemalas..hah..ambik ko..
So, ni laa diri aku yg sbenarnye..Mmm..baru aku tau skang..byk songeh gaks aku ni rupenye..jenis ikut kepala otak aku..tp skang aku dh lembut sket..dh bleh bertolak ansur dlm certain perkara..dh bleh fikir and follow laa ape yg org len ckp..kuikuikui...TAPI yg penting skali.. aku sayang family aku...sayang tunang aku...sayang kengkawan aku..(^_^)v..peace!!~

No comments: