Our Baby~..

having a baby

Tuesday, January 6, 2009

Cameron Highlands Trip...Part.2

Mmmm..sambung blik..after kitorg lunch..destinasi seterusnye gi Boh Tea Farm kt Sg. Palas..atas lg dr Brinchang Town..jalan menghala ke Simpang Pulai..Gi situ mmg thrill laa coz jalan sempit bangat..dh laa lereng bukit..kalu selisih mmg susah laaa..kt sana x byk tangkap gmbr gune phone aku..byk gune digi camera mak aku..so, xleh laa nk tunjuk gambar kt situ..tapi yg pasti aku dh pegi kedua² Boh Tea Farm yg ade kt Cameron Highlands..aku prefer yg sebelum Tanah Rata nye berbanding Sg. Palas nih..Suasana die lg best n x crowded sgt..mmg best laa bersantai..

Boh Tea Farm background view
After selesai beli-belah teh, kitorg gi Rose Valley yg x jauh dr ladang teh tuh..memula aku ngn izza jek masuk coz mak aku malas nk jalan..x lame pastu nampak mak aku bwk qila n tika skali..hehe..aku mmg dh agak dh mesti mak masuk nye coz qila confirm nk ikut aku jejalan..hehehe..ni antara gambar² yg sempat aku ambik..
Pink Rose..
Aku xtau ni bunga ape..tapi aku suke tgk bunga nih..
Pink rose again..
Qila sempat lagi jumpe n main mainan music nih
My favourite flower is Lily types, so ni salah satu species die, Calla Lily..
Ni aku pon xtau nama die pe..tapi suke scene ni coz bunga tuh byk..
After puas berjalan kt dlm rose valley tuh, kitorg gi lak Taman Rama²..by the way, pada sesape yg teringin nk masuk pasnih..better x payah masuk laa..xde pe yg menarik..bukannye byk pon rama² dlm tuh..skali jek aku tangkap gambar dlm tuh..rama² jenis ni je yg byk dlm tuh..
Muke takut ngn rama² tuh..
After abis jalan dlm taman rama² tuh, kitorg gerak blik hotel coz ujan dh start turun..smpi kt hotel..aku baringkan diri aku sambil tgk tv..last² tv yg tgk aku yg tertido kepenatan n kesejukkan..aku bangun nk dkt kui 7pm rsnye..x ingt dh..yg aku ingt..siap jek aku mandi, kitorg sume turun ke hotel restaurant tuk dinner..malam tuh kitorg makan stimbot..siap order strawberri juice..perghh..sedap arr..pure strawberri tuh..aktiviti malam lak xde coz ujan makin lebat turun, so xleh laa nk gi jejalan..terpaksa kitorg balik bilik n layan tgk tv je laa..aku paling lmbt tido coz aku layan cite 'Rocky Balboa' smpi abis..izza dh landing awal coz ptg tuh die x tido langsung coz layan movie seseorang..
Esoknye..aku bangun awal gak tapi pastu aku tido blik..izza awal² lg dh bangun n dh siap mandi pon coz terpaksa kuar gi beli sesuatu..hehehe..so, dlm kui 10am laa kitorg sume check-out terus dr hotel..after tu kitorg terus gi Cactus Valley..coz bajet nk beli sourvenir laa..banyak gak laa beli smpi terpaksa susun atur barang dlm bonet kete..x sempat nk tangkap gmbr coz sibok pilih cactus..After siap beli sume, destinasi seterusnye cari strawberri farm lg skali..kali ni kitorg berjaya..aku ngn izza jek yg masuk dlm..semangat nk memetik strawberri..ni antara gambar yg sempat ambik coz x berani nk post sgt..jalan licin sgt²..aku pon nyaris jatuh..
Strawberri yg baru berjaya dipetikk..tp aku suke laa aktiviti nih..syokkk..
After aktiviti petik strawberri, kitorg teruskan perjalanan pulang mengikut jalan Simpang Pulai plak..ok laa sket jalan die tp still bengkang-bengkok..aqila still ngn pening die..terpaksa layankan bising die..so, vacation kali ni ok laa tp cm x puas laa coz aktiviti terhad disebabkan ujan..sekian, terima kasih..tu saje cerita cuti² Malaysia kali nih.. (^_^)v..

No comments: