Our Baby~..

having a baby

Monday, January 5, 2009

Cameron Highlands Trip...Part. 1

Mmm..kali aku nk cerita pasal end year vacation trip aku..kali ni gi ke cameron highlands, pahang..31st. December 2008, kui 10 pg..bermula laa perjalanan kitorg ke cameron highlands..sepatutnye ikut perancangan awal, person yg nk join pegi..parents aku..adik aku n anak die..kengkawan aku, izza n tirah..tapi dalam 3-4 ari sebelum journey bermula, adik aku x mo pegi tp die bg kitorg bwk anak die..ok laa tuh..still ade ramai lg..skali..pagi ari nk pegi tuh, tirah lak cancel coz die risau pasal kesihatan nenek die..last² yg pegi dr seremban aku, mak aku, izza, qila (anak buah aku) n tika (maid mak n adik aku)..so, kitorg just nek satu kete jek laa gi sane..mak aku yg drive spanjang perjalanan..
ni masa dlm kete..rsnye still kt north-south highway..tp aku x sure kt mn lokasi die..gmbr awal perjalanan x byk coz aku pening² ms nk nek ke cameron tuh..jalan bengkang-bengkok..tambah plak style mak aku drive..perghhh..mmg x tahan laa..even anak buah aku tuh bleh ckp "sakit..sakit"..kelakar gaks..coz kitorg x tau ape yg die sakitkan...last² aku saje jek picit kepala die..baru laa die senyapp..rupenye kenit tuh pening..kitorg smpi cameron dlm kui 2pm lebih laa..smpi² kt brinchang town..terus check-in hotel..ms masuk bilik, ujan turun, aku pon layan tgk TV n tido jap sambil tggu bapak aku smpi dr ipoh..lepak² smpi laa mlm..nk jalan pon xleh coz ujan..
So, dinner time..malam tuh ujan cm renyai² sket jek..so, kitorg kuar laa cari makan..tp sebelum tuh, sempat laa belikan qila sweater yg ade hoop..suke kenit tuh ngn sweater baru die..x nk tanggal langsung hoop..hehehe..after dinner, kitorg gi ber'karaoke'..kirenye new year eve..kitorg celebrate dlm karaoke room yg disediakan di hotel..smpi aku ngn izza bleh terlupe pasal countdown coz syok melalak lagu 'jesnita'..hehehe..selesai je karaoke, kitorg masing² nek laa bilik..kt bilik, aku ngn izza bukannye terus tido..kitorg layan tgk cite pirate of carribean 2..tergelak² kitorg dua org time tuh..abis je cite, kitorg pon tido laa coz kunun² nk bangun pagi..

Esoknye..bleh dikatakan bangun awal laa gaks coz sempat breakfast buffet kt hotel nye restaurant yg slalu abis kui 10am..semangat nk berjalannye pasal..1st skali kitorg cari strawberri farm yg bleh pluck sendiri..so, kitorg turun laa ke Tanah Rata berpandukan map..skali tmpt tuh x buka tuk plucking coz worker sumenye cuti new year..sabo je laa aku..byk gaks laa tmpt strawberri kitorg gi tp sume x dpt nk pluck sendiri..then mak aku ajak gi tempat len dulu coz penat kot masuk sana-sini..so, kitorg gi MARDI nye kawasan..kt bawah nih antara gmbr² yg sempat aku ambik ms kt MARDI..
ni kt strawberri farm MARDI..time ni buahnye x byk pon..dh abis kene petik..
kunun² nk makan laa..(bajet cm bleh laa..)
Ni bukan strawberri aku petik tau..ni uncle yg keje kt MARDI yg petik nk kasi kt qila..
Atuk yg terpaksa dukung qila coz kenit tuh nk petik buah strawberri..
Cantik kn white rose nih..sungguh suci lg murni..hehehe..
aku suke scene nih..best gile laa ms ambik gmbr ngn bunga² nih..banyakk sgt..

Qila ngn sweater baru nye..strawberri kt tgn die x mo dilepaskan langsung..
Bunga rose lg..
Gaya Izza dlm usaha mengambil gambar diri nye sendiri..
Rose lagi..
Si kenit yg sibokk nk bergambar skali..tgk laa tgn die..kunun² hip hop..
Me..same background but alone..
Tgh Rest atas jambatan kecil..Izza nun kt belakang tuh..
Memula time ni, si kenit tuh nk bergambar skali..dh elok aku pose..bleh plak die sibok nk kopek strawberri dia time tuh..sabo je laa..
Berlatar belakang kan daun teh..
Susah tau nk dapat tangkap gambar nih..si kenit ni bukan nk duk diam..tgk laa muke ganaz die..
Sempat lg tangkap gambar bunga tepi longkang..


Sunflower scenery..last picture before kuar dr kawasan MARDI..
After gi MARDI, mak ajak gi makan dulu..so, kitorg gi laa lunch kt Tanah Rata town..tue baru cite separuh ari nye..pasni ade lagi tau..jap² nnt aku sambung yerr..

No comments: