Our Baby~..

having a baby

Friday, November 7, 2008

You,Yourself and Your Family..

Mmmm..Hari ni masuk hari kedua aku ngn die dlm keadaan serius..retak menanti belah..semua nih bermula pada hari rabu mlm (5hb. November 2008)..malam tuh die, mak die n adik dtg umah aku tuk bincang tarikh perkahwinan kitorg ngn mak aku..ntah cmne perbincangan malam tuh x mencapai kata putus seperti mana aku harapkan..masing² still nk men tarik tali..so, mlm tuh mmg aku rs bengang sgt²..even ngn mak aku pn aku bengang skali..coz masing² ckp x serupe bikin, kejap nk cmni..kejap nk cmtu..yg die plak bukan men sebelum nih ckp mak die x kisah laa..setuju laa..tup² nk tukar laa..nk wat skali then pastu bleh plak xleh decide bile plak..pastu pilih bulan march..tp still xleh nk decide tarikh lg laa..nk kene check ngn diari ketua adat plak..ikutkan aku, aku mmg x setuju n x suke kawen dlm bulan march tuh..aku benci bulan march coz bulan tuh mengingatkan aku pada tarikh lahir zairul..tp memandangkan semua kate bulan tuh byk cuti laa..pe laa..bla..bla..terpaksa laa aku setuju gak pagi keesokkan arinye..tapi perkara yg wat aku rs terkilan sgt²..bile mak aku ckp kt aku.."bile tarikh ko nk kawen, biar mak yus je laa yg tetapkan..dh downg kene ikut adat"..erkkk..aku ni anak sape sebenarnye..nape kene tggu mak die plak tetapkan majlis pihak aku?? Dari situ aku dh dpt rs mak aku dh tawar hati ngn hal kawen aku skang..perghhh..hancur lulur hati aku rsnye..wat aku tertanye² ngn diri aku sendiri..adakah parent aku dh hilang any hak dlm nk tentukan hal perkahwinan aku??? dah laa parents aku ni jenis busy memanjang..skang dowang plak kene ikut jadual family yus..Ntah laa..yg aku tau laa selame nih, majlis pihak pempuan x penah plak family lelaki yg tetapkan..dowang tetapkan tarikh tuk belah downg jek..

Smlm, sepanjang waktu keje aku berpikir pasal hal nih..last² aku wat keputusan yg mn aku perlu bertegas..aku bg die pilihan samada die setuju atau tidak dgn tarikh yg aku pilih then aku bg die ms smpi hujung minggu nih..aku nk tgk sejauh mn die serius nk kawen ngn aku..sejauh mana ketegasan n pendirian die dalam hal nih..tapi yg wat aku nek angin bile die reply blik n ckp seolah² bermaksud "Apehal lak nk mrh family die??" Time tuh mmg aku dh rs give-up sgt..Ok laa..fine laa kalu die rs family aku yg bawak masalah selama nih kt family die..aku just bleh say sorry..n andaikan kata die x setuju..that means aku ngn die mmg xde jodoh..terpaksa kami terima hakikat ni walaupun berat aku nk wat..I want he knows that I'm serious about this matter..and I'm sorry so much to you because I have to do this decision..but whatever happen after this, I want you to know that I do love you so much..

No comments: