Our Baby~..

having a baby

Monday, October 13, 2008

13 Syawal 1429

Hoho..smlm 12hb. Okt bersamaan 12 Syawal...kitorg wat trip jalan² gi raye (JJGR)..pagi tuh kui 8pg aku dh bangun coz ikut plan asal start dr umah izza kui 9.30pg..kui 8.30pg, aku kejutkan yus..then dlm aku nk bersiap tuh..mak aku mintak antar kete die dicuci..alang² dh kene suruh..aku n dayah antar laa skali gak kete kitorg..aku antar kete..dayah ambik aku ngn motor..3 kali trip laa pagi tuh..ngn masing² muke x mandi..hehe..kete siap dkt² 9.45pg..dh jadi satu keje lg nk kene gi ambik ketiga² bijik kete tuh..seb baik yus dh smpi..so, die laa tolong bwk aku n nizam (adik ipar aku) gi ambik kete..nk x nk kene 2 kali trip gaks ambik kete..

Aku n yus smpi kt umah izza dlm kui 10.30pg..smpi kt sane kene firee~ laa dulu..hehehe..sori laa ekk kengkawanku sayang..ms aku smpi trah, zura n ayien dh ade..tp seb baik bukan aku n yus org terlambat skali..ade lg yg belum smpi..sambil tggu cput n boring..aku ngn yus breakfast laa dulu kt umah izza..makan keow teow goreng izza wat..sedapp..tahun depan wat lagi ekk izza..kui 11.30pg, boring n the geng smpi (budak² yg terlambat)..bg ms kt downg makan² dulu..then pastu kitorg terus gerak gi umah cekgu rahman a.k.a pakcik syaf..kt sane kengkawan aku termasuk laa aku mempamerkan perangai slamber..seb baik laa cekgu tuh paham kitorg nih cmner..hehehe..after tu, kitorg gerak gi umah elda (merangkap 'kawan baik' zura ms form 2)..kt sane aku x tau sgt nk borak pe ngn elda tuh coz x berape rapat ngn minah tuh..aku layan cite kt tv jek..lepas umah elda..zussss..kitorg terus ke umah bombaq..on the way nk gi sane..syaf dh tggu kt tepi jalan..die br smpi dr KL..sian plak aku tgk minah tuh..ye laa..die baru jek abis keje..blik sban semata² nk join kitorg gi jalan raye..kt umah bombaq kitorg mkn nasi..nasi mak bombaq masak mmg sedap..betul x izza??hehehe..(pinggan izza licin tuuu..)

ni kt umah cekgu rahman

Selesai kt umah bombaq..kitorg gi umah kamal lak..on the way gi sane..ujan turun..rs sejukk sket laa aku rase time tuh..mata pon rs ngantukk jek..smpi umah kamal, lepak² sambil baca surat khabar..ntah nape cm ade magnet jek..sume nk baca surat khabar time tuh..kt umah kamal ni kitorg singgah lame gaks coz nk tggu kamal wat preparation sambil² tuh kitorg nk cool down senak kt perut..

ni kt umah kamal..

Dh makan² kt umah kamal, kitorg gi umah syaf plak..(ni kali kedua aku dtg umah die, trah masuk kali ke-3)..kt sane aku mmg angkat tangan tanda serender..x larat laa nk makan dh time tuh..sempat rs kek coklat hasil mak syaf..tgh² kitorg lepak mkn..bombaq n opismate die smpi..bg memberi laluan kepada bombaq, kami semua (kecuali izza n syaf) bangun dari meja makan..lepak kt corridor luar..kt sane mmg nyaman laa..nk lak udara sepoi² bahasa..yus sempat terlelap jap..after umah syaf..kitorg gi umah dayah..die wat open house kt umah baru die..lepak dlm 1 jam..kitorg gerak gi umah boring..die dh tggu lame smpi tertido..nk buek cmno..byk umah kene singgah..kene ikut turn laa..kt umah boring kitorg x lepak lame sgt coz ms tuh dh time maghrib tp sempat laa mkn goreng cempedak nangka, dadih n nasi impit (aku x mkn laa nasi impit tuh)..

Dari umah boring..kitorg sume gerak gi umah zai..minah ni dr tghari dh bising..tny mn kitorg x smpi² lagi..kecoh betul..smpi² sane, aku terus gi toilet die..perut aku x tahan dah..uweekkk..aku memuntahkan isi² yg terlebih..huhu..x best tul rasenye..zai masak spagetti..nasi impit..aku share n izza jek..coz nk rs spagetti zai..dlm 8.45mlm..kitorg gerak gi umah yus plak..ms nih..pening² sket..coz jap nk ikut hway laa..jap nk ikut jalan lame laa..pastu ngn boring lak nk isi minyak laa..tu laa..last² decide ikut hway jek..kitorg smpi umah yus dlm kui 9.30mlm++..kt sana ade popia berintikan bermacam² inti..ade ayam..ade daging..ade ketam..tapi yg paling laku mlm td..drummet ayamas..terutama boring..siap tanye ade lagi x..hehehe..dlm kui 10 nk ke 11mlm..kitorg mule nk gerak balikk..maka, genap laa 10 buah umah kitorg sume gi beraye smlm..tp time nk blik tuh..sempat lg bebudak nih nk bincang² kt luar umah yus smpi aku, izza n cput sempat men boyan lg..huhu..aku smpi umah kui 12mlm..perghhh..mmg exhausted gile laa..mmg xleh nk ckp pape dh time tuh..tp paling sian yus laa..die laa org terakhir kot yg smpi umah compare ngn kitorg yg len..huhu..eh..ye ke..ntah² syaf yg terakhir..aku pon xtau..tapi pengalaman nih even penat tp worth it..coz ngn cmni kitorg dlm kekalkan persahabatan sesame sendiri..so, tahun depan kite wat lagi ye kengkawan ku.. (^_^)v

Pagi tadi aku terpaksa bangun kui 5.40pagi..coz kene smpi opis awal..ade urgent keje kene siapkan..(ikutkan aku kene keje smlm tp aku pujuk bos aku..coz aku xnk laa cancel program jln² raye tuh)..smpi² opis terus wat keje..pale aku mmg mamai n lalok dh..seb baik sume sempat siap coz sume tuh nk kene bawak gi singapore..after siap sume tuh..aku mmg dh flatten gile..rs nk ambik half day jek..tp pikir² sayang plak cuti aku..aku kuatkan laa semangat..sambung blik keje² len yg perlu aku wat..ntah cmner, aku bleh tetido depan komputer aku..lamer gaks laa..huhu..sadisnyee keadaan aku..sedar² dh kui 2pm..ms terjaga tuh..perghhh...betapa berpinarnye bijik mata aku..seb baik laa bos aku xde..tp xpe laa, skali setahun nye program..

No comments: