Our Baby~..

having a baby

Monday, August 18, 2008

.:16 August 2008..Thru' 2nd PhaSe of LuRVe ReLaTioNShip:.

Hari ni merupakan salah satu hari bersejarah laa tuk aku..hehe..hari aku bakal jadi tunang org (dh jadi pon ms aku tulih blog nih)..macam² hal laa berlaku..dh laa mlm sbelum tuh aku jadi runner...gi sane..gi sini..mmg penat laa..tido dkt² kui 2 pg..pagi 16 ogos tuh..aku bangun awal..sbb ade majlis tahlil kui 10.30am (ikut mak aku nye time laa..skali start kui 11 bih² sket..) sbelum majlis tahlil start..kene re-vacum blik hall..kemas² area dapur sket..tgh sibok² tuh..kwn ms aku degree smpi, bunny..die dtg ngn kwn die skool rendah, mimi..pastu majlis tahlil abis dlm kui 12pm..pastu sessi makan tengahari..lauk mak ngah masak..bg aku sedap arr..especially ikan sembilang masak cili api die..mmg 'kau' pedas laa..masakan negeri sembilan laa katekan..baru je nk mkn..izza smpi bwk kek yg aku tempah..bwk masuk dulu..pastu adik aku ngn hajar decide nk hias kotak kek tuh..tp kitorg gi mkn dulu pape pon...pastu br laa sibok² siapkan n kemaskini hantaran aku..dlm kui 1.30pm, aku start nk bermake-up..aku suh adik aku je make-up kn aku coz aku yakin ngn hasil kerja tangan die..

ni tgh taruh consealer..byk gile laa..muke byk bekas jerawat remaja dulu²..seb baik skang jerawat xde sgt kt muke aku..tp pagi tuh ms mandi, aku dh sental muke aku ngn srcub..bg buang sume cell mati..

ni adik aku merangkap tukang mekap aku laa..time tgh taruh foundation..gune 'bobby brown' tuh..mmg sedap arr rsnyee..mmg ade gaye mak andam sket adik aku ni, siap ade set brush tp die ckp die masih amatur lg..

Tadaaaa~...ni laa hasilnye pas make-up berjam..ok x?? terer kan adik aku tuh..anyway thanx arr kt die coz nk make-up aku yg byk songeh nih..Hehehe..terseksa aku rs ms nk make-up tuh..ye laaa..aku ni jenis x suke bermake-up (a.k.a malas)..
ni gmbr adik aku ngn anak die, aqila..comey kan..adik aku(dayah) malas nk pki make-up katenye..tue yg nmpk cm muke x mandi je..hehehe..anak buah aku tuh dh rimas pakai baju kurung tapi sbb aku, die bertahan smpi ke petang...ni mak long syg qila nih..mmmuaahhh~..

Three of my best buddies..thanx a lot for coming..bunny dtg dr bangi tuh..die antara yg terawal smpi pg sabtu tuh..tirah lak..sanggup lari dr program keje yg die handle kt nilai..izza..yg paling rajin tolong aku..tolong ambik kek..tolong aku kemas umah..thanx ye izza..nnt ko nye time, insyaAllah, aku akan usaha tolong ko..

ni skool mate aku yg dtg..yg baju coklat nk ke kuning nama die kamal (kalu sebut x tgk rupe, sure ingt die tuh guy..nama sbenar kamaliah hanim..saje suh kitorg panggil die kamal..bg nmpk ganaz..)..time ni die merangkap assistant adik aku bile time nk wat hair style tuk aku..yg minah dua org lg tuh mmg kaki tangkap gmbr..kuakuakua..
This is the 'ring' yg mengikatkan hubungan aku ngn yus tuk sementara menunggu hari yg sebenar tibe..

The moment that make me feel nervous sgt²..Ni masa mak yus tgh sarungkan cincin kt jari aku..hehe..hanya Allah S.W.T je tau ape aku rs time tuh..betapa aku berdebar² n maluuuuu sgt²..yelaa..sume sedara mare belah yus ade dlm umah mak aku tuh..so ramai laa yg tgk time tuh..aku ni agak segan kalu sume tgk aku semacam ke pe..segannnyeee...hihihi...

Time ni dh abis sarung cincin dh..aku tgh cium bakal tangan mak mertua aku..dh kene main ngn org lak tuh..saje je suh aku cium tgn lelame..kunun² nk tangkap gmbr..tgh cium tuh aku dok tny..'dh ke?'...downg asyik jwb..'blum lg'..abis control dh aku time nih..hehehe..

Alhamdulillah..boleh dikatekan majlis berjalan ngn lancar..mmg kejap gile laa perbincangan dowang..x sangka dr side view, aku ni nmpk ayu gak ekk..duk bersimpuh di atas 'bantal' hasil kerja tangan izza n trah..(atas len..bwh len..kuakuakua...)

Time nih sume perkara yg wajib dh selesai..rombongan pihak yus tgh bersantap di luar..aku pon ambik laa gmbr bersama² ngn hantaran (belah aku n belah yus nye skali..yg bling..bling..tuh belah aku nye..hasil kerja byk org tuh)

Time ni rombongan yus dh nk balik dh..sebelah aku kiri tuh..mak yus (a.k.a bakal mak mertua aku..hihihi)..yg pki baju biru tudung putih(hujung kiri skali) tu mak aku..antara yg byk membantu ngn contribute tuk majlis aku nih..sbelah kanan aku tuh..adik aku..ntah nape die nyorok..aku pon x tau..xmo tunjuk body die yg nmpk gemok sbb pki baju kurung time die ngandung dulu kot..(skang dh nk slim dh..)
Ni gmbr kitorg dua org..actually xtau kt sape gmbr ni ade..tue pon seb baik ade yg ambikkn gmbr..ni pon dua² tgk camera len..huhu..padan x kitorg???

No comments: