Our Baby~..

having a baby

Thursday, June 12, 2008

aL~KisaH BaNGLa.....


Mmmm..ari nih berlaku sesuatu yg menguji akal n perasaan aku..as usual, pepagi aku kuar umah tuk gi keje..berjalan laa aku gi tmpt aku park kete aku dgn harapan ari ni aku bleh smpi opis awal or on time..dr jauh aku nmpk laa bangla tgh wat keje die..potong rumput..huhu..dlm ati aku berkata.."sure dh calar sket kete aku nih"..ati aku relax lg..dlm aku menghampiri kete aku..aku terdengar bunyik benda jatuh sebutir²...aku pn angkat laa kepala aku slow²..bukkkk...terkedu n terkelu aku seketika..Uwaaaaaaaaa~...cermin belakang kete aku dah retak seribu...just tggu masa nk gugur ke tanah jerrr...nak nangis aku time tuh..kete yg baru pakai 4 bulan bih jer dh jadi cmtuh..terus aku call abg spupu aku..2-3 kali tapi x angkat..then terus aku call..??aku lupe aku call sape dulu..mak aku ke boyfren aku dulu..then aku tipon abg spupu aku blik..dpt dihubungi..aku mintak die blik tgk kete aku..ckp laa yg kete akunye cermin belakang dh pecah disebabkan bangla tuh potong rumput wat batu terkene kete aku..sambil tggu tuh..aku call sunder, PM aku..ambik EL..mesti die pening ari nih coz aku x dtg keje..aku pn serba salah gak sbb patutnye aku ade submission dh kene antar ari nih..adei..terase lame gile laa ms tggu abg spupu aku..risau kot2 bangla tuh nnt dh abis keje lak..jenuh aku nk kejar..tapi mmg lame pn aku tggu..smpi sempat laa aku ngadu sket² kt boyfren aku..


Smpi je abg spupu aku terus die tgk kete aku..terus kitorg gi kt bangla tuh..seb baik die x gi jauh lg..abg spupu ngn gaya yg garang sound bangla tuh..tapi bangla tu stock jenis 'slenge' rupenye..seb baik kt situ ade supervisor die (bangla gak tapi jenis pandai sket..hehehe..)..tapi sempat gak laa aku tabuh bangla slenge tuh..geram btul aku..dh tau tmpt aku park kete tu xde rumput just ade batu2 kecik..die gi nk gaks potong rumput yg x berape nampak tuh..terkulat² muke die..budjet aku diam memula td aku x angin laa..tengkorak laa..ikut ati nk je aku sepak²..hentak sket kepala die bagi bijak sket..(kuakua..cm terer sgt aku nih..nk gi jumpe bangla tuh sorang² pn aku takut..nk tggu abg spupu aku dulu..tapi betul laa pe..kalu aku gi sengsorang..ade gak jumpe mayat aku dlm semak je nnt..kuar lak kt surat khabar esok tentang kematian aku...so, kene ambik langkah keselamatan dulu..betul x?? Hehehehe..)..hah..lupe nk lak cite awal² td..mak aku ade suh aku wat report polis kalu bangla tu x mo byr ganti rugi..so, bincang²..ckp²..supervisor tuh ckp die bleh byr separuh jer..then abg spupu aku ckp laa..mn bleh cmtuh..ikutkan kene byr full..skali bangla yg pandai sket tuh ckp laa, dh ade kes sebelum nih n mmg dowang byr separuh je..then abg spupu aku start call sana sini..tanya price tuk cermin belakang aku tuh..aku pn sibok tanye perodua nye gak..gilerr laa..kt perodua kene bayar RM600 complete set..abg spupu aku dpt harga RM290 complete set..tapi last² decide pilih tempat bangla tu slalu antar kete bile ade kes cmnih..kene RM320..pastu abg spupu aku mintk RM180 dari bangla tuh..pastu bangla yg pandai sket tuh balik kt bangla slenge tuh..Ntah ape yg downg bincang sesame downg..then bangla yg pandai sket tuh dtg bawak duit cash RM180 kasi kt abg spupu aku..then terus balik sambung keje dowang..tapi bile aku tgkk duit dowang kasi..terase kesian n simpati plak kt bangla tuh..disebabkan kesalahan seorang..kerugian tu ditanggung 3 org bangla tuh termasuk laa bangla yg pandai sket tuh..nampak gile dari duit yg downg bagi tuh..dowang kuarkn duit sket sorang..tapi abg spupu aku ckp kt aku "kalu ko simpati kt dowang..sape nk simpati kt ko plak nk repair kete ko tuh?"..terdiam aku time tuh..1-2 jam laa aku perhatikan kete aku diperbaiki..sedih n pilu ati aku tgkk..last² aku blik umah dulu coz lame gile nk kene tggu die nk pasang cermin tuh..3.30++ ptg baru siap kete aku..abis masa aku cmtuh je ari nih..adeii..pasnih nk kene tinted balik plak cermin tuh..melayang lg laa duit aku..baru je nk berjimat cermat..Mmmmm...lastly aku terima je ape yg jadi ari nih ade hikmah yg tersembunyi sambil aku bawak kete aku jalan ptg td..maybe nih salah satu dugaan Allah SWT kt aku n pengajaran wat aku yg terlupe baca bismillah ms turun kete dr blik keje smlm..
elly...12.06.08

No comments: