Our Baby~..

having a baby

Tuesday, October 18, 2011

I Got My Baby..Part : ONE

Lamernye x update blog ku ini...so, story kali nih nk bgtau yg kini aku sudah bergelar seorang IBU..UMMI..MAK..MAMA..sudah setahun 4 bulan usia baby aku..Aku n hubby meletakkan nama anak kami, Muhammad Rayyan Arsyad..Aku selamat melahirkn rayyan pd 4 Julai 2010 pd jam 12.17 pagi..pengalaman berada di labour room selama 12 jam sungguh bermakna buatku..giler sakit laa beranak nih..xtau laa nk describe cmne rasenye..bg yg pernah beranak normal & x dicucuk epidural, akan paham cmner rasenye...abis penghadang katil dlm labour room tuh aku peluk n sentap..ditambah plak ms menunggu tuh, aku bleh dgr org len yg tgh sakit beranak..wat aku rase makin nervous..tapikn ms nk teran tuh a.k.a baby kuar, x sakit sgt...maybe aku dh terlalu penat menahan sakit dr kui 7pm..smpikan aku x rase sakit bile doktor menjahit balik luka aku..FYI, disebabkan keadaan jantung baby aku yg semakin x stabil, aku kene 'force delivered' coz bukaan aku x cukup 10cm & baby aku terpaksa dikeluarkan dgn bantuan 'vacumm' method..1st time tgk baby aku, die keluar x menangis & kaler kulit die agak 'pale' sket...pastu dlm kelesuan tuh, aku tgk doctor & staff nurse sibok memberi treatment kpd baby aku supaya die nangis..uhuuuu....nasib baik dlm 5 saat kemudian aku dgr tangisan baby aku...Alhamdulillah..sumenye selamat..syukur pada Allah SWT...

Rayyan br berumur 2 ari masa nih, br dpt kuar dr wad baby..sume gambar nih ambik curi2x coz dlm hospital kerajaan nye rules, x bleh tangkap gambo...

ummi sayang sgt2x kt rayyan...mmuuuuahhh!!! Serious time rase sakit dh hilang & terase kasih sesangat pada baby aku nih..mmg nikmat laa jadi seorang IBU...

Ni gambar ms kami sume dh discharge wad & dh ade kt umah tuk sessi berpantang...comey x style baby aku tido...=)

Masa nih baby aku kene warded sebab 'KUNING' ms umur 5 hari..sedih giler ms aku tgk die kene letak dlm tempat nih ngn 'double lighting' lak tuh..menitik air mata aku tgk baby aku menangis ngn kuat..(Ms aku ambik gmbr curi2x nih, die tgh tido)..Nasib baik laa, rayyan just kene warded 2 malam je..

4 comments:

Kayu Manis said...

comelnya..

Clothing Blogs said...

So cute baby



https://www.cloud9umbrella.com

Kimchi said...

cute baby :)

hafiz said...

Semoga kehidupan bertambah bahagia dengan kehadiran nya