Our Baby~..

having a baby

Tuesday, March 24, 2009

Tips Raja Sehari..

Mmm..tgh aku relaxkan minda..aku terbaca satu post di blog IsuBUMPERkahwin yg memberi aku satu information yg selama nih aku x tau..so, kt sini aku re-post blik tips tersebut..so, check-it out:
#1 : Sentiasa memberikan senyuman..
Di hari tersebut, pastikan diri anda sentiasa tersenyum. Jika anda seorang yang kurang memberikan senyuman, maka, anda boleh praktisnya dari sekarang. Senyuman ini penting, selain menunjukkan yang anda amat gembira pada hari tersebut, ia juga akan memberikan impak yang mendalam pada gambar-gambar perkahwinan anda kelak.
#2 : Sediakan Upah yg Secukupnya.
Mungkin ramai yang tidak maklum lagi, selepas akad nikah, anda perlu memberikan sedikit upah kepada tok kadi yang menikahkan anda. Jumlah ini adalah tetap mengikut negeri, namun jika anda tidak tahu berapa kadar bayarannya, sediakan sahaja RM100 - RM150, jika ada bajet lebih, mungkin juga anda boleh berikan sedikit saguhati kepada 2 orang yang menjadi saksi pernikahan anda. Masukkan duit tersebut dalam sampul surat/bekas angpau siap-siap.
#3 : Solat Sunat Sebelum & Selepas Akad
Mengikut trend terkini, majlis pernikahan biasanya akan diadakan di dalam masjid. Jadi, bagi bakal pengantin lelaki,adalah elok anda melakukan solat sunat 2 rakaat sebelum dan selepas akad nikah,semoga rumahtangga yang dibina lebih diberkati dan dirahmati.
#4 : Makan
Sewaktu makan, memang kena control skit. Biasalah.. pengantin, takkan nak makan dengan gelojoh pula kan? Jadi, nak tak nak. anda kena sedikit control gaya anda menikmati juadah pengantin.. dan disebabkan itu, maka, memang tidak banyak yang anda akan dapat makan.. ala kadar sahaja orang kata. Disebabkan itulah, maka, adalah penting untuk anda mendapatkan sarapan di waktu pagi, semasa hari majlis perkahwinan anda. Kemungkinan anda terpaksa untuk menahan lapar sepanjang hari adalah agak tinggi. Jadi, makan dulu siap-siap pada pagi itu. Kalau tidak, mesti muka anda akan masam sahaja nanti sewaktu sedang bersanding di atas pelamin, sedang kelaparan lah katakan.
#5 : Solat jamak
Ermm.. "jamak" yer!.. bukan "jimak".. jauh maksudnya itu. Bagi pengantin yang datang dari jauh, bolehlah anda gunakan kemudahan yang disediakan oleh syariat ini. Dihari perkahwinan anda, sudah pastinya anda adalah watak utama pada hari tersebut dan agak sukar untuk anda melarikan diri sebentar untuk menunaikan solat. Jadi, berniatlah untuk menunaikan solat jamak, jika tidak pasti bagaimana melakukan solat jamak dengan betul serta apa syarat-syarat untuk mengerjakan solat tersebut. Dapatkan segera buku panduan solat tersebut di kedai-kedai buku yang berhampiran.
Note: Information yg bagus tuk kite ketahui..mungkin tips ini kelihatan agak remeh-temeh, tapi ingt, kadangkala, perkara remeh-temeh inilah yang akan mengganggu kelancaran majlis perkahwinan kite itu...so, sesape yg aku kenali tuh..sila² laaa ambik perhatian yer..

Friday, March 13, 2009

Tuesday, March 3, 2009

Ciri² Perokok Tegar

Post ni aku re-post blik dr blog 'aku bisik disini' yg aku slalu gaks bc sbb aku rs post ni bagus..so, check it out k..
1. perokok-perokok tegar nih mmg kalau kita plan lepak mamak, smpai2 je mase tgh order kat anney tu derang da stat ketok2 kotak rokok tuh...pastuh teros puh..puhh..puhhh..
2. bila da abes makan, cardas amek sebataang lagi rokok, (ini mmg habit biase, rokok lpas makan)..ni kalau order smpi cepat, kalau lmbat..lagi sebatang la...heheheh
3. pastuh kalau da kate lpak mamak lame, kompem derang rase sangap..puas gelak2..emo2 bercerita...tangan tarik lagi sebatang..dan lagi..dan lagi
4. bile da rase mcm nak kene blah dr tmpat lepak, salah seorang dr derang kate..'ok, sebatang lu'..atau dialog ni digunakan kalau utk tahan mmber dr blah awal, kiranya nk delay2 kan mmbe la kannn..
5. pastuh,kalau kt mall..biasanya bila da sampi je..lek jap kt entrance tuh..sebatang lu..pastuh, kalau baru pas abes 1 mission mcm, abes beratur beli tiket movie ke..sopin ke..tgk movie ke...sebatang lagi... ni tak campo pas movie kot de agenda len men boling ke..ape ke..lagi sebatang..bile da abes sume mission..kuar je dr mall nk ke parking lot..laaagi sebatang..kan?
6. lagi satu tabiat perokok tegar, kat tmpt keje..bila smpi jek opis...sebatang lu..sebelum naik..pastuh kalau baru abes meeting ke training ke..haa ramai2la turun g isap rokok...pastuh kalau time derang break ke, nk balik ke..or turun bwh kejap je ke..pantas je tgn amek lg sebatang..ahahahh..gile refleks kan?..
7. kalau mase drive, aku rase tabiat kekerapan dan ketegaran derang bergantung pada berapa jauh destinasi derang..nak nak jam plak kan..lagi kerap la..ecehhh...macamla isap rokok leh redakan jam tuh..ahakss..mcm la lg byk isap, lg dekat jarak tmpt derang nk g tuh..huhuuhu..an..an...an..
Note: semoga perokok yg tegar itu tahu menghormati org² di sekeliling mereka yg mungkin alah ngn asap rokok..kasihani laa kanak² & anak kecil yg ade sekitar anda..dowang pon nk idup lame gaks cm korang sume..so, renung² kan laa yerr..

Monday, February 16, 2009

10 Things I Hate About You..

1. I hate the way you talk to me...and the way you cut your hair.
2. I hate the way you drive my car
3. I hate it when you stare.
4. I hate your big dumb combat boots...and the way you read my mind.
5. I hate you so much it makes me sick...It even makes me rhyme.
6. I hate it...I hate the way you're always right
7. I hate it when you lie.
8. I hate it when you make me laugh...even worse when you make me cry.
9. I hate it when you're not around...and the fact that you didn't call.
10. But mostly I hate the way I don't hate you
not even close, not even a little bit, not even at all..
Mmmm..Baru skang aku dpt jumpe poem nih..disebabkan poem nih laa aku still suke tgk movie '10 Things I hate about You'..aku mmg tertarik laa ngn poem nih especially the last part..so, aku dedicated poem nih to him..whatever you have done to me..I will never hate you..Yanggg..I love u..mmuaahhh..!!~

Saturday, February 14, 2009

.: H-O-P-E :.

When I'm think about HOPE..1st in my mind..I always hope that my family will be happy & together forever till death separate us apart..2nd..Hope people surrounding me will be fine & get whatever their want and need in life..3rd..Me and my future hubby will stay & happy together till end of our life..But right now..at this moment..I really really hope that I can get job at Seremban, my hometown..huhu..Plzz ya Allah..please help me to find and get better jobs in Seremban..Amin~..

Friday, January 30, 2009

Cinta Adam n' Hawa

Cinta adam dan hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menggerakkan nurani
Mencari kasih suci
Sehingga kita yg tertinggal saling damba
Sentiasa rasa sunyi bersendiri
Mana dia kekasih hati
Mana dia pujaan ku yang sejati
Dengarlah bisikan asmaraku
Cinta adam dan hawa
Satu bersama satu terpisah
Buat diriku tertanya-tanya
Cinta adam dan hawa
Satu harapan, satu sandaran
Buat diriku rindukan dia
Kau yang aku puja
Kau yg aku cinta, oh
Kasihku di Firdausi
Cinta adam dan hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menjadi saksi impian murni
Mmmm...lagu nih dh lame dh aku dgr..tp pagi td bile aku dgr kt 'hot.fm' nye topik ari ni mengenai arwah loloq, penulis lirik lagu..kire sume lagu yg diputarkan pagi td sumenye hasil tulisan dr arwah..salah satunye lagu 'cinta adam dan hawa'..nyanyian misha omar..aku dgr laa misha omar ceritakan maksud sebenar lagu nih..mengenai cinta adam dlm mencari hawa nye.. cinta yg terpatri di syurga..membuatkan aku teringtkan pada percintaan aku ngn tunang aku..mungkinkah kitorg ditakdirkan tuk dijodohkan oleh Allah SWT..punya laa jauh aku pergi n merantau..pusing² malaysia nih selama 16 tahun..aku ditemukan balik ngn die..budak lelaki yg duduk sebelah aku ms skool rendah, darjah 4 dulu n now dh jadi tunang aku skang..pelik n kelakar n sweet..hihihi..hopefully ni mmg jodoh aku seperti mana yg penah aku doa dan mintak pada Allah selepas aku dikecewakan dulu..

Friday, January 23, 2009

Siapa Aku???

Sedang aku mengodek blog membe² aku..aku terrr'klik' kt salah satu blog dlm list membe aku tuh..n aku mula tertarik ngn ape yg die cube citekan..penulisan die wat aku terpikir tuk mempersoalkan tentang diri aku sebenar dalam bentuk penulisan gakss..Siapa aku..bagaimana aku..kenapa aku..persoalan demi persoalan terlintas dlm kepala otak aku nih..
Siapa aku ni??
Manusia yg diberikan nama sebagai Nurulhuda oleh bapak aku yg bermaksud 'Nurul = Cahaya (Nur)' dan 'huda=Petunjuk'..Makna yg baik dlm Islam tapi..aku ni xde laa sebaik nama aku tuh.. rsnye mmg xleh nk jadi sebagai guideline yg baik laa..kuakuakua..
Nape aku byk nama panggilan??
Ntah..aku pon xtau sebenar cmner bleh jadi cmnih..nama aku cm dh disetkan ngn sendirinye..Nurul tuk panggilan ngn saudara mara aku..Huda plak tuk ngn kengkawan aku (non-official)..Elly tuk time aku keje coz chinese xleh nk sebut nama sebenar aku ngn betul..menjadi kepantangan aku kalu nama aku salah sebut atau salah ejaan..Owen lak tuk panggilan dalam ahli keluarga aku (mak..bapak..dayah..yg rapat laa)..hanya certain org jek bleh panggil aku ngn nama nih..nama ni terbit sendiri dr mulut aku ms kecik² dulu (kecik yg bleh dikatakan kecik sgt laa..dlm umo 3 ke 4 tahun rasenye..ni berdasarkan ape yg mak aku cite laa)..
My favourite number is 7..why??
Coz my birthday fall on 7th January..that why aku suke sgt no. 7 nih..lagi suke kalu dpt pairkan ngn no. 9..coz my name have 9 alphabet..hihihi..
Nape aku suke compact car??
Sbb aku x suke bontot kete aku terkuar cm kete sedan tuh..Bontot yg bulat kan lg cantik..kuikui(kalu nk beli kete jenis sedan pon..aku suh laa bakal hubby aku beli nnt²..tu pon kalu kitorg rs nk tukar kete..)
Nape aku suke kaler HITAM??
Perghhh..tang nih mmg aku xleh nk ubah laa..mmg aku suke gile² arr ngn kaler hitam nih..bleh wat seseorang nmpk elegen..classic..mysterious..kekadang tuh nmpk cm ade hidden secret..huhu..maybe sbb aku ni suke berfikiran negatif kot..spt unsur ying n yang..aku nye yg kaler hitam..melambangkan unsur negatif..

Nape aku suke tido??
wakakakakak...sume org mmg perlu tido kan..sama laa ngn aku and aku x malu nk ngaku yg tido tu salah satu hobi aku..yg paling aku suke sgt kalu dpt bangun tido lambat..especially time pagi..syokkknyee...that why aku paling benci kalu kene bangun pagi..tapi nk xnk aku mmg terpaksa gaks bangun tuk gi keje..uhuhuhu..
Ape yg paling aku x suke wat??
Waaa..byk benda yg aku x suke wat..aku paling x suke iron baju..seriusly aku mmg X SUKE..aku rela cr n beli baju design yg x pyh seterika..event kemeja pon, aku akan cube cr yg x memerlukan aku iron..aku pon xtau nape aku x suke..maybe sbb ms aku kecik² dulu mak aku paksa aku iron baju kurung die yg AMAT banyak tuh kot..kengkawan aku pon tau aku x suke iron baju..even aku penah kuar ngn x iron baju..slamber jek laa aku..hehehe..lg satu yg aku x suke wat..LIPAT baju..aku sanggup beli banyak hanger supaya aku x pyh lipat baju² aku..tp mn yg terpaksa lipat tuh, aku lipat laa..xde laa aku tinggalkan cmtu jek..huhuhu..
Nape aku suke gi karaoke??
Senang jek..aktiviti tu je yg x merosakkan cara hidup aku bile aku nk melepaskan tekanan atau kebosanan..bg aku better aku gi menyanyi n melalak..dr aku gi clubbing..betul x?? Lantak laa sore aku x sedap pn..janji aku puas dpt hiburkan diri aku sendiri..
Nape dulu aku suke tgk wayang..skang x lagi??
Sbb skang aku dh duk kt seremban..Cinema sane kecik jek..so, memanjang jek full..pastu xleh nk wat online booking..ms duk kt KL dulu..mmg slalu laa tgk wayang..bleh pilih kt mn aku nk tgk..senang..so, memandang aku cm payah nk gi beli tiket, aku pon malas laa nk gi tgk wayang lg..tambah lak tunang aku tuh cm jenis x berminat nk layan movies..aku pn ikutkan je laa..
Ape yg aku paham pasal persahabatan??
Concept aku dlm persahabatan senang jek..kalu membe jaga aku..insya'Allah aku akan pastikan aku jaga dowang gaks..sbb kawan tuh mmg ramai kan tp nk cari kawan yg bergelar sahabat ms susah n senang tuh kan susah..so, mana yg aku tau sahabat susah n senang aku..mmg aku jaga dowang sebaik mungkin..tu laa akunye style..
Ape yang susah nk ubah kt diri aku nih??
Mmmm..Rasenye sume sifat negatif yg ade pd aku..degil a.k.a keras kepala n keras ati..suke sgt terase n merajuk ngn tunang aku include laa ahli keluarga aku..gelak n ketawa yg suka ati nye stock..sifat garang n ckp men lepas jek..'terlalu rajin' a.k.a pemalas..hah..ambik ko..
So, ni laa diri aku yg sbenarnye..Mmm..baru aku tau skang..byk songeh gaks aku ni rupenye..jenis ikut kepala otak aku..tp skang aku dh lembut sket..dh bleh bertolak ansur dlm certain perkara..dh bleh fikir and follow laa ape yg org len ckp..kuikuikui...TAPI yg penting skali.. aku sayang family aku...sayang tunang aku...sayang kengkawan aku..(^_^)v..peace!!~